فواید ماساژ قبل و بعد از ورزش

مقدمه

ماساژ یکی از روش های قدیمی و مورد علاقه همه ی افراد است. ماساژ انواع مختلفی دارد که میتوانیدبرای آشنایی بیشتر با ماساژ ها در مقالات سایت و یا در قسمت خدمات ماساژ متین بیوتی مطالعه کنید. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا با مزایا و معایب ماساژ درمانی قبل  بعد از ورزش آشنا شوید.

یک ماساژ ورزشی فقط احساس خوبی ندارد بلکه نشان داده شده است که ماساژ جریان خون را بهبود می بخشد، التهاب را کاهش می دهد و به بازیابی عضلات بعد از ورزش شدید کمک می کند، همچنین به رشد عضلات نیز کمک می کند. برای افرادی که زیاد ورزش می‌کنند، ماساژ برای پیشگیری و درمان آسیب‌های ورزشی مفید است.

فواید ماساژ قبل از ورزش

فواید ماساژ بسیار زیاد است، به خصوص برای افرادی که زمانی را در باشگاه می گذرانند. برای افراد فعالی که به طور منظم ورزش می‌کنند، ماساژ می‌تواند به آرامش و نرم کردن ماهیچه‌های خسته و بیش از حد استفاده شده کمک کند و به ورزشکاران در هر سطحی کمک کند تا برای تمرینات سخت آماده شوند و پس از آن بهبود یابند. برای رسیدن به این مزایا باید با یک ماساژ درمانگر حرفه ای در ارتباط باشید. آموزشگاه متین بیوتی دارای بهترین پرسنل و ماساژ درمانگر متخصص در زمینه ماساژ درمانی آماده ارائه بهترین خدمات ماساژ در اصفهان میباشد.

مزایا عبارتند از:

گرم کردن و کشش عضلات قبل از تمرین

تنش عضلانی، درد و تورم را کاهش می دهد

به نظارت بر تون عضلانی کمک می کند

هیپرتونیک را کاهش می دهد

عملکرد بافت نرم را بهبود می بخشد

دامنه حرکت را افزایش می دهد

خطر آسیب در حین ورزش را کاهش می دهد

زمان بهبودی را تسریع می کند

الگوهای تنفسی را تقویت می کند

فواید ماساژ بعد از ورزش

ماساژ هر گونه التهاب ناشی از تمرین را کاهش می دهد، که با اثرات برخی داروهای ضد درد قابل مقایسه است. معمولاً از مزیت اصلی ماساژ پس از ورزش – کاهش تجمع اسید لاکتیک  میباشد . در برخی افراد، ماساژ این کار را انجام می دهد، اما به نظر می رسد که فواید آن بیشتر در ساختار سلولی شما است. ماساژ باعث افزایش تولید میتوکندری در عضلات، نیروگاه سلول‌ها می‌شود. همانطور که سلول های عضلانی با تمرینات استقامتی سازگار می شوند، تعداد میتوکندری ها افزایش می یابد. اینها به تولید انرژی در سطح سلولی کمک می کنند.

تاثیر ماساژ بر عضلات

شکی نیست که ماساژ بعد از ورزش شدید بدون شک احساس خوبی دارد. ماساژ نه تنها به شما کمک می کند بعد از تمرین احساس بهتری داشته باشید، بلکه ریکاوری عضلات را نیز تسریع می کند.

نتیجه

نتیجه نهایی که میتوان از ماساژ درمانی بعد و قبل از ورزش داشت این است که  ماساژ میتواند در هر مرحله از زندگی و کار و… به شما کمک کند تا آرامش بیشتری داشته باشید. آموزشگاه متین بیوتی یکی از بزرگترین سالن های ماساژ در صفهان ارائه دهنده خدمات ماساژ درمانی میباشد. برای دریافت نوبت با ما در ارتباط باشید. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *