فواید ماساژ ریکی برای سلامتی بدن و نحوه انجام آن

مقدمه

اگر قصد انتخاب سبک های مختلف ماساژ را برای بدن خود دارید، ممکن است با تعاریف مختلفی در این زمینه روبه رو شوید. ماساژ ریکی به عنوان یکی از تکنیک های ماساژ ژاپنی می تواند شدت دردها را در بدن شما کاهش دهد. ریکی در واقع به معنی انرژی معنوی است که در صورت اعمال صحیح آن بر بدن، می توانید بسیاری از مشکلات عاطفی خود را درمان کنید. یک ماساژ درمانگر حرفه ای می تواند از طریق دست خود انرژی مربوط را به بدن شما منتقل کند. سوالی که درباره این سبک از ماساژ مطرح می شود این است که ماساژ ریکی یا انرژی درمانی در چه زمانی باید استفاده شود؟ ماساژ ریکی چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟ انواع تکنیک های ماساژ ریکی چگونه بر روی بدن اعمال می شود؟ در این محتوا ما قصد داریم پیرامون ماساژ ریکی به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انرژی درمانی لمسی یا ماساژ ریکی چیست؟

طبق نظریه انرژی درمانی، زمانی که انرژی به راحتی در سراسر بدن جریان داشته باشد، باعث سلامتی بدن می شود. عدم تعادل یا اختلال در جریان انرژی می تواند به بیماری، درد، علائم سلامت روان و سایر ناراحتی های دیگر منجر می شود. در واقع می توان گفت هر انسانی دارای لایه های انرژی به نام بیوفیلد است که در مواردی که این لایه های انرژی مختل شود، می تواند مشکلاتی را برای بدن شما ایجاد کنند. در مواردی که ماساژ ریکی بتواند به درستی توسط ماسور برای افراد اعمال شود، می تواند سطح انرژی در افراد را افزایش دهد.

انرژی درمانی لمسی یا ماساژ ریکی چیست

با توجه به فواید ماساژ ریکی برای سلامتی بدن، می توان گفت این سبک از ماساژ برای تمامی افراد در گروه های سنی متفاوت و حتی زنان باردار مناسب می باشد. ریکی می تواند از طریق تماس مستقیم با بدن و یا از راه دور نیز باعث افزایش انرژی بدن شما شود. اگر از مشکلاتی جسمی و روحی رنج می برید، می توانید از ماساژ درمانی به عنوان یکی از روش های درمانی برای کاهش شدت دردهای خود کمک بگیرید. با یادگیری ماساژ و شرکت در کلاس آموزش ماساژ اصفهان، می توانید با افزایش اطلاعات خود درباره پیرامون ماساژ، بهترین سبک های ماساژ را به شکل اصولی برای خانواده و اعضای دوستان خود اعمال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ماساژ و مزایای آن، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

نحوه اعمال ماساژ ریکی بر روی بدن

با وجود مزایای ماساژ ریکی برای سلامت بدن، به این سبک از ماساژ نمی توانید به عنوان درمان پزشکی نگاه کنید. جلسات ماساژ ریکی معمولا حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

برای انجام ماساژ ریکی، ماساژ درمانگر باید نقاط انرژی در بدن را بشناسند تا بتوانند با فشار آن ناحیه از بدن، انرژی را در سرتاسر بدن انتشار دهد. توجه به این نکته الزامی می باشد که در طی جلسات ماساژ، ماسور به هیچ عنوان عضلات و مفاصل شما را بیش از اندازه دستکاری نمی کند و تنها به قسمتی از بدن افراد فشارهای کاملا ملایمی را اعمال می کنند.  ماساژ ریکی به عنوان یکی از درمان های غیرتهاجمی، مشکلات شدید جسمی را برای افراد ایجاد نمی کند.

نحوه اعمال ماساژ ریکی بر روی بدن

ماساژهای ریکی باید توسط افرادی که در این زمینه دوره های حضوری و یا دوره آنلاین ماساژ را طی کرده اند، انجام شود. ماساژ ریکی می تواند با باز شدن هفت چاکرا بدن، به افزایش سطح انرژین در بدن شما کمک کند.

مزایای انجام ماساژ ریکی

از بدن برای رهایی از استرس و تنش حمایت می کند

یکی از ارزشمندترین جنبه های ریکی توانایی آن در ایجاد آرامش برای بدن و کاهش سطح استرس و اضطراب می باشد.

هماهنگی و تعادل را برای بدن افزایش می دهد

ماساژ ریکی می تواند به شما کمک کند تا به یک هماهنگی و تعادل میان وضعیت جسمی و روحی خود برسید.

باعث آزاد شدن انرژی می شود

با کمک ماساژ ریکی می توانید چاکراها و انرژی های مسدود شده در بدن خود را آزاد کنید.

 کیفیت خواب را افزایش می دهد

با طی کردن چند جلسه ماساژ ریکی می توانید کیفیت خواب خود را بهبود بخشیده و همچنین می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری کنید. اگر خواب راحتی در طول روز داشته باشید، می تواند استرس را از بدن خود دور کرده و بتوانید فعالیت روزانه خود را با کیفیت بالاتری انجام دهید.

 به تسکین درد کمک می کند، ناراحتی را کاهش می دهد

ماساژ ریکی با توجه به جنبه های فیزیکی و روانی دردهای مزمن را با آرام کردن ماهیچه ها و هدایت شما به سمت آرامش ذهنی، حمایت می کند.

 افسردگی را درمان می کند

در صورتی که بتوانید ماساژ ریکی را به درستی برای بدن خود انجام دهید، می تواند شدت افسردگی را بدن خود کاهش دهید.

مزایای انجام ماساژ ریکی

سایر فواید ماساژ ریکی برای سلامتی بدن شامل:

  • کمک به تسکین اضطراب و استرس
  • به بهبود سریع تر زخم کمک می کند
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • بهبود خلق و خوی بدن
  • به کاهش حالت تهوع، خستگی و سایر عوارض جانبی شیمی درمانی کمک می کند
  • بهبود علائم بیماری های مزمن مانند فیبرومیالژیا و لوپوس

سخن پایانی درباره انجام ماساژ ریکی برای بدن

ماساژ ریکی به عنوان یکی از سبک های ماساژ با میدان های انرژی در اطراف بدن سرکار دارد و در صورت اعمال درست بر روی بدن، می توانید از تمامی فواید ماساژ ریکی برای سلامتی بدن خود کمک بگیرید. در طول جلسه ماساژ، انرژی که در کف دست ماسور وجود دارد، به بدن شما منتقل می شود، این امر زمانی میسر می شود که انرژی در نقاط صحیح بدن اعمال شود. در مواردی که آسیب های جسمی و یا دردهای عاطفی دارید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم این سبک از ماساژ را انجام دهید. زمانی بلوک های انرژی مسدود شده به درستی در بدن باز نشوند، این امر می تواند باعث ایجاد مشکلات شدید عاطفی برای شما شود. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم با انتخاب بهترین مرکز ماساژ اصفهان برای دریافت خدمات ماساژ ریکی، سطح انرژی را بدن خود افزایش دهید.

در صورتی که تجربه ای در زمینه انجام ماساژ ریکی برای بدن خود دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *