درمان گرفتگی و اسپاسم با ماساژ

مقدمه

در مورد انواع ماساژ ها و کاربرد و فواید آنها در مقالات قبلی مطالب بسیاری گفته شد . اما در این مقاله قصد داریم به تعدادی از ماساژ ها اشاره کنیم که میتوانند باعث کاهش درد شوند و بسیار کاربردی هستند. در ادامه ابتدا درمورد اسپاسم عضلانی و نحوه به وجود آمدن و تشخیص آن تووضیحاتی ارائه میشود و سپس در مورد نحوه درمان با انواع ماساژ ها مطالبی ذکر میشود.

اگر به دنبال راهی برای کاهش درد و گرفتگی و همچنین اسپاسم عضلانی هستید ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید. متین بیوتی ارائه دهنده خدمات ماساژ و برگزار کننده انواع کلاس ها و دوره های آموزشی ماساژ در اصفهان میباشد.

اسپاسم چیست و چگونه به وجود می آید؟

اسپاسم عضلانی یک حرکت ناگهانی و غیرارادی در یک یا چند عضله است. که به آن گرفتگی یا انقباض عضله هم نیز گفته میشود. این حرکات میتواند رد هر ماهیچه ای از بدن اتفاق بیفتد . اسپاسم عضلانی اغلب در نتیجه استرس، ورزش یا کم آبی بدن رخ می دهد که معمولا جای نگرانی ندارد و میتوان آن را درمان کرد.

تاثیرات ماساژ بر اسپاسم

اسپاسم عضلانی را می توان با ماساژ درمانی کاهش داد. ماساژ درمانی ، بر روی دستکاری ماهیچه ها تمرکز دارد تا فرد را از نظر جسمی و ذهنی آرام کند. خستگی عضلانی عامل رایج دیگری است که باعث اسپاسم عضلانی می شود. ماساژ درمانی با کشیدن و کشش ماهیچه ها، افزایش جریان لنفاوی و ایجاد آرامش عضلانی، خستگی عضلانی را از بین می برد. افزایش جریان لنفاوی، مواد زائد را از عضله خارج می کند و باعث خستگی بیشتر می شود. حذف مواد زائد از طریق ماساژ درمانی به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کند.

چگونگی درمان اسپاسم عضلات با ماساژ

کاهش اسپاسم عضلانی از طریق ماساژ می تواند از بسیاری جهات به فرد کمک کند. با کاهش اسپاسم عضلانی می توان درد را کاهش داد. هنگامی که یک عضله اسپاسم می کند، انقباض غیر ارادی باعث انفجار کوتاهی درد می شود. دردی که فرد احساس می کند بسته به شدت یا شدت اسپاسم می تواند متفاوت باشد.

شایع ترین اثرات فیزیولوژیکی که در طول ماساژ برای کاهش اسپاسم عضلانی رخ می دهد شامل افزایش دما، حذف مواد زائد و افزایش اکسیژن رسانی است. افزایش دما می تواند به کاهش اسپاسم عضلانی کمک کند. افزایش دما شامل استفاده از طیف وسیعی از تکنیک ها برای ایجاد اصطکاک بین پوست و انگشتان به منظور افزایش دمای بافت های سطحی و عمیق است.

مناسب ترین انواع ماساژ برای کاهش اسپاسم عضلانی چیست؟

برای کاهش اسپاسم عضلانی می توان از انواع ماساژ استفاده کرد. انواع ماساژ که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

رایج ترین انواع ماساژ مورد استفاده برای کاهش اسپاسم عضلانی شامل ماساژ بافت عمیق، ماساژ درمانی و ماساژ سوئدی است.

ماساژ بافت عمیق :  اغلب برای کاهش اسپاسم عضلانی استفاده می شود. اسپاسم عضلانی می تواند ناشی از فشار بیش از حد ماهیچه ها باشد که باعث ایجاد تنش می شود. افزایش تنش می تواند باعث انقباض غیر ارادی عضلات شود که در غیر این صورت اسپاسم عضلانی نامیده می شود. ماساژ بافت عمیق می تواند اسپاسم عضلانی را با تسکین ایجاد تنش کاهش دهد. ماساژ بافت عمیق در بافت های عضلانی به منظور کشش، شل کردن و شل شدن عضله  و… انجام می شود.

ماساژ سوئدی : معمولاً برای کاهش اسپاسم عضلانی استفاده می‌شود. ماساژ سوئدی با ایجاد اصطکاک بین پوست و انگشتان باعث افزایش گردش خون در ناحیه درمان می‌شود. که میتوانید با گذراندن دوره آموزش ماساژ سوئدی تمام تکنیک ها را آموزش ببینید. اغلب اوقات اسپاسم عضلانی به دلیل کمبود گردش خون رخ می دهد. گردش خون ضعیف باعث تولید مواد زائد و کمبود اکسیژن و مواد مغذی در دسترس برای حفظ سلامت عضله می شود. تجمع مواد زائد و کمبود اکسیژن و مواد مغذی می تواند باعث خستگی و ضعف عضلانی و در نتیجه اسپاسم عضلانی شود. افزایش گردش خون و جریان لنفاوی ، حذف مواد زائد و در دسترس بودن اکسیژن و مواد مغذی را بهبود می بخشد. بهبود دفع مواد زائد و در دسترس بودن اکسیژن و مواد مغذی، از خستگی و ضعف عضلانی جلوگیری می کند و اسپاسم عضلانی را کاهش می دهد.

نتیجه

به طور کلی کاهش اسپاسم عضلانی شامل تسکین تنش عضلانی و خستگی ناشی از استفاده بیش از حد یا کشش بیش از حد عضله است. رایج ترین انواع ماساژ مورد استفاده برای کاهش اسپاسم عضلانی شامل ماساژ بافت عمیق، ماساژ درمانی و ماساژ سوئدی است. طیف گسترده ای از تکنیک ها از جمله افلوراژ، ورز دادن و اشاره به ماشه را می توان برای کاهش اسپاسم عضلانی استفاده کرد. کاهش اسپاسم عضلانی از طریق ماساژ می تواند به کاهش درد و کاهش اثراتی که پس از یک رویداد رخ می دهد کمک کند.

همه ی توضیحات ارائه شده به این دلیل بود که بتوانیم به شما در کاهش درد کمکی کرده باشیم. اگر مطالب گفته شده را مطالعه نمودید میتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که از خدمات بی نظیر آموزشگاه متین بیوتی استفاده کنید. برای دریافت خدمات ماساژ اصفهان اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *