آموزش مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

آموزش مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

مقدمه

در مقالات قبلی در ارتباط با آموزش پاکسازی پوست در کلینیک و خانه آموزش هایی داده شد اما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مراقبت های بعد از پاکسازی پوست نکاتی را بازگو کنیم. در این وضعیت اقتصادی که هزینه پاکسازی پوست زیاد است نمیتوان هر هفته در کلینیک ها پاکسازی انجام دهیم پس بهتر است با مراقبت های ساده عمر این پاکسازی را بیشتر کنید. اگر میخواهید این پاکسازی ها مانگاری بیشتری در پوست شما داشته باشند ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست در خانه

1) پوست خود را هیدراته نگه دارید

پس از انجام پاکسازی پوست ، پوست شما احساس لطافت و آبرسانی می کند. با این حال، برای حفظ این نرمی، باید بدن خود را هیدراته نگه دارید. برای حفظ درخشش صورت، در روزهای بعد از پاکسازی ، هر روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

2) با پوست خود ملایم باشید

یک روتین پوستی شامل شستشوی گسترده، پاکسازی و لایه برداری است که ممکن است پوست شما را بعد از انجام پاکسازیی کمی حساس کند. به همین دلیل، تا چند روز آینده با پوست خود با ملایمت رفتار کنید. از پاک کننده های خشن و هر محصول دیگری که ممکن است پوست شما را تحریک کند خودداری کنید. همچنین حداقل تا 4 روز پس از پاکسازی از درمان های موضعی خودداری کنید.

3) پوست خود را تحت فشار قرار ندهید

ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که جوش‌هایتان را فشار دهید، اما بعد از انجام پاکسازی، بهتر است دست‌هایتان را از صورتتان دور نگه دارید. هر فشار دادن جوشی ممکن است پوست صورت شما را زخمی کند، پوست شما را ملتهب می کند و باکتری ها را پخش می کند. مطمئناً نمی خواهید که همه اینها بعد از پاکسازی پوست ، پوست شما را خراب کند، درست است؟ سپس دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید.

4) بلافاصله آرایش نکنید

با تمام پاکسازی های عمیقی که در حین پاکسازی پوست در خانه انجام دادید، برخی از منافذ پوست شما بعد از جلسه پاکسازی باز می ماند. آنها به زمان نیاز دارند تا نفس بکشند و خودشان بسته شوند. اگر بلافاصله آرایش کنید، در پوست شما گیر کرده و آن را تحریک می کند و منجر به جوش می شود. به همین دلیل است که در حالت ایده آل باید حداقل 24 ساعت بعد از پاکسازی پوست برای آرایش کردن صبر کنید.

 

5) از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

پاکسازی پوست در اصفهان پوست شما را عمیقا لایه برداری می کند و در نتیجه آن را در برابر اشعه های مضر UV خورشید آسیب پذیرتر می کند. علاوه بر این، تمام مواردی که در شستشو و تمیز کردن صورت وجود دارد، پوست شما را حساس می کند. بنابراین، پس از انجام پاکسازی پوست ، مدتی از نور مستقیم خورشید دور باشید. اگر نیاز به بیرون رفتن در آفتاب دارید، حتما از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید.

 

سوالات متداول در مورد پاکسازی و مراقبت ها

آیا می توانم هر هفته یک پاکسازی پوست انجام دهم؟

انجام یک فیشیال به صورت هفتگی واقعاً ضروری نیست. در حالت ایده‌آل، هر شش تا هشت هفته یک‌بار یک پاکسازی انجام دهید تا نتایج ثابتی داشته باشید. البته بسته به نوع پوست و کلینیک پوست تعداد جلسات متفاوت است.

معایب فیشیال چیست؟

فیشیال صورت شامل پاکسازی و لایه برداری گسترده است که ممکن است بعد از اتمام کار منجر به قرمزی و تحریک روی پوست شود. با این حال، خود به خود بهبود می یابد، بنابراین شما نیازی به انجام کاری ندارید.

قرمزی صورت چقدر طول می کشد؟

قرمزی بعد از انجام پاکسازی مشکلی ندارد و معمولاً بیش از 24 ساعت طول نمی کشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *