یادگیری خیاطی بدون الگو

نکاتی برای خیاطی بدون الگو

نکاتی برای خیاطی بدون الگو

آیا تاکنون تلاش کرده اید الگوی مناسبی برای لباس هایی که می خواهید بدوزید پیدا کنید ، یا با دستورالعمل های بسیار پیچیده ،  الگویی را اجرا کنید؟ این احساس دشوار است که با الگوی موجود در فروشگاه خیاطی محلی خود محدود شوید ، بنابراین اگر آماده یادگیری خیاطی بدون الگوهستید. برای یادگیری خیاطی بدون الگو به شما توصیه می کنیم، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

یادگیری خیاطی بدون الگو

شرکت متین بیوتی ارائه دهنده دوره آموزش خیاطی اصفهان و دوره آموزشی مراقبت و زیبایی برای شروع کار چند ترفند به شما آموزش می دهد این ده نکته برای دوخت بدون الگو را بررسی کنید.

نکاتی برای خیاطی بدون الگو

1) با اصول اولیه شروع کنید

اگر قبلاً چیزی را بدون الگوی ایجاد نکرده اید ، از چیزهای ساده مانند دامن یا لباس خواب خود شروع کنید. شکل های ساده و راحتی آرام این لباس ها باعث می شود که از وسایل ساده استفاده کنید تا بتوانید بدون داشتن الگو، کار خود را انجام دهید.

2) اندازه گیری های خوبی را انجام دهید

هرچه بیشتر به اندازه گیری های خود برای ایجاد یک پوشاک متکی باشید ، بخواهید آن اندازه گیری ها بهتر باشد. اگر عادت دارید فقط تخمین بزنید ، اکنون زمان مناسبی است که یاد بگیرید چگونه اندازه گیری های خود را به درستی انجام دهید.

3) از موارد دلخواه خود به عنوان مدل استفاده کنید

خیاطی بدون الگوی به معنای خیاطی بدون هیچ راهنما نیست. یکی از بهترین مکان ها برای شروع ، کمد لباس شخصی شما است. نگاهی دقیق به لباس های مورد علاقه خود بیندازید تا نحوه دوخت آنها را ببینید. اگر می توانید ، آنها را جدا کنید تا ببینید که دقیقاً چطور در کنار هم قرار گرفته اند و از قطعات به عنوان راهنما برای برش خود استفاده کنید.

4) سهولت پوشیدن را فراموش نکنید

سهولت پوشیدن به فضای اضافی در یک پوشاک اشاره دارد که باعث راحتی آن می شود. این نه تنها با اضافه کردن مقدار کمی اضافی به اندازه گیری های شما بلکه کشش پارچه نیز حاصل می شود. اگر از یک پوشاک ساخته شده از پارچه نخی به عنوان راهنمای خود استفاده می کنید ، به یاد داشته باشید که اگر پارچه ای بافته را انتخاب کنید ، سهولت بیشتری به آن اضافه کنید که به اندازه آن کشش نداشته باشد.

نکاتی برای خیاطی بدون الگو

5) یک دوره تدوین الگوی طی کنید

وقتی آماده هستید تا خیاطی خود را به سطح بعدی برسانید ، یک دوره را برای تهیه الگوهای خود در نظر بگیرید. بسیاری از ابزارها و تکنیک ها در صورتی که قبلاً عادت کرده اید که از الگوهای استفاده کنید ، آشنا هستند. انجام مراحل بعدی برای تهیه الگوهای کامل از خود آسان است. این امر خصوصاً مفید است اگر می خواهید لباس ها را بر اساس طرح های شخصی خود بسنجید ، یا اگر می خواهید الگوی ساخته شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

6) از تکنیک های شکل دهی استفاده کنید

ساده ترین پوشاک برای دوخت بدون الگوی تمایل به شکل دادن حداقل دارند ، اما هرچه تجربه بیشتری پیدا کنید می توانید با استفاده از طیف گسترده ای از تکنیک های شکل دهی تمرین کنید تا ظاهری متناسب با دلخواه خود داشته باشید.

7) با دقت علامت گذاری کنید

هنگامی که شما با الگوی خود خیاطی می کنید ، یا فقط از اندازه گیری کار می کنید ، مهم است که آن نشانگرها را برای خود اضافه کنید. از گچ خیاطی ، جوهر ناپدید شده یا قابل شستشو استفاده کنید ، یا از مدادها علامت گذاری کنید تا دقیقاً چگونگی برش و مونتاژ قطعات خود را مشاهده کنید. نشانه گذاری مواد ظریف ، مانند توری ، دشوار است. از گزینه های ردیابی نخ استفاده کنید از علائم رنگی متضاد که به راحتی از طریق پارچه کشیده می شود – برای گزینه ای که به راحتی قابل مشاهده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *