فواید ماساژ کمپرس گیاهی

ماساژ کمپرس گیاهی یا هربال ماساژ چیست؟

مقدمه

استفاده از کمپرس گیاهی یک روش درمانی سنتی است که از زمان های گذشته تا امروزه در تایلند استفاده می شود. این نوع کمپرس ها از انواع گیاهان معطر ساخته شده اند و برای تسکین درد، کاهش التهاب و ایجاد آرامش برای بدن بسیار کاربرد دارند. در ماساژ کمپرس گیاهی یا هربال ماساژ از کیسه گیاهی فشرده استفاده می شود که پر از انواع گیاهان گرمسیری است و خواص درمانی فوق العاده ای برای بدن دارند. در واقع می توان گفت ماساژ کمپرس گیاهی ترکیبی از ماساژ سنتی تایلندی و ماساژ روغن گیاهی معطر است. برای آن دسته از افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، انجام ماساژ کمپرس گیاهی تایلندی توصیه می شود. به دلیل خاصیت پاک کنندگی، نرم کنندگی و صاف کنندگی، برای درمان های زیبایی، مرطوب کننده و تغذیه پوست و همچنین بهبود رنگ و حالت پوست نیز این سبک از ماساژ بسیار مفید می باشد. در صورتی که قصد انجام ماساژ با کمپرس گیاهی را دارید، بهتر است به مراکز معتبری که در زمینه ماساژ فعالیت می کنند، مراجعه کنید. مجموعه متین بیوتی به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین مرکز ماساژ درمانی در اصفهان مفتخر است انواع سبک های ماساژ را از جمله ماساژ کمپرس گیاهی با رعایت کلیه ی نکات استاندارد برای مشتریان عزیز خود انجام دهد. کمپرس های گیاهی که توسط این مجموعه برای اعمال ماساژ استفاده می شوند، دارای خواص ضد التهابی و ضد درد دارند و می توانند باعث کاهش درد و تورم عضلات بدن شما شوند. گرمای کمپرس باعث می شود تا گردش خون در بدن افزایش یافته و به دنبال آن عضلات شما شل شود. مجموعه متین بیوتی همچنین در زمینه آموزش ماساژ در اصفهان، نیز خدماتی برای مشتریان عزیز خود ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید جدیدترین و بهترین سبک های ماساژ را در این مجموعه به شکل کاملا اصولی یاد بگیرید. در ادامه این مقاله ما قصد داریم درباره دلایل انجام ماساژ کمپرس گیاهی و مهمترین فواید ماساژ کمپرس گیاهی توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ماساژ کمپرس گیاهی

ماساژ با کمپرس گیاهی

ماساژ کمپرس گیاهی بر اساس اصول جامع طب آیورودا و طب سنتی چین است. این سبک از ماساژ یک سنت باستانی است که برای بیش از هزار سال در صومعه ها و معابد حفظ شده و تا به امروز نیز انجام می شود. ماساژ کمپرس گیاهی تایلندی معمولا همراه با لباس های نخی نازک و یا بدون لباس انجام می شود. در این سبک از ماساژ، ماساژ درمانگر می تواند با اعمال فشارهای عمیق، گرفتگی عضلات را از بین ببرد. بسیار مهم است که ماساژ درمانگر بتواند کمپرس گیاهی معطر را به درستی در سطح پوست قرار داده و آن ها را فشار دهد. اغلب گیاهانی که در این سبک از ماساژ استفاده می شوند باید خواص آرامش بخش و درمان کننده را داشته باشند. با یک بار انجام ماساژ کمپرس گیاهی برای بدن خود، متوجه معجزه این سبک از ماساژ خواهید شد. یک جلسه ماساژ کمپرس گیاهی تایلندی به طور متوسط 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

ماساژ با کمپرس گیاهی

پوست ترکیب روغن های گیاهی جوان کننده و غنی کننده را جذب می کند، از این جهت این سبک از ماساژ گزینه محبوبی برای کسانی است که به دنبال آرامش و طراوت برای پوست بدن خود هستند. با انجام ماساژ با کمپرس گیاهی به صورت منظم برای بدن می توانید استرس و اضطراب ناشی از فعالیت های روزانه را از خود دور کنید. انجام این سبک از ماساژ به خصوص در دوران بعد از زایمان برای افراد توصیه می شود. برای درمان کمر درد، آرتریت، کاهش درد، سفت شدن عضلات و غیره انجام ماساژ کمپرس گیاهی بسیار مفید می باشد. در صورتی می توانید از تمامی فواید ماساژ کمپرس گیاهی برای بدن خود بهره مند شوید، که برای انجام این سبک از ماساژ به افراد متخصص مراجعه کنید. اگر ماساژ درمانگر در زمینه انجام این نوع ماساژ مهارت و دانش کافی را نداشته باشد، نمی تواند با اعمال صحیح فشار و گرما بر روی بدن، گرفتگی عضلات را از بین ببرد. از طرف دیگر نوع گیاهان معطری که در این سبک از ماساژ استفاده می شود، بسیار حائز اهمیت می باشد. با توجه به موارد گفته شده به شما عزیزان توصیه می کنیم برای انجام انواع ماساژ به آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ اصفهان که از میزان اعتبار آن اطمینان دارید، مراجعه کنید. مدیریت محترم مجموعه متین بیوتی این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که کلیه ی خدمات ماساژ کمپرس گیاهی را توسط افراد متخصص و باتجربه خود برای مشتریان انجام دهد. در صورتی که قصد رزرو نوبت برای انجام ماساژ با کمپرس گیاهی را دارید و همچنین برای اطلاع از قیمت آموزش ماساژ اصفهان، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

هربال ماساژ

 فواید ماساژ کمپرس گیاهی

ماساژ درمانگری که دارای مدرک بین المللی ماساژ اصفهان است، می تواند ماساژ با کمپرس گیاهی را به شکل کاملا اصولی برای شما انجام دهد. مزایای زیادی برای استفاده از کمپرس گیاهی برای سلامتی بدن وجود دارد. در اینجا برخی از برجسته ترین فواید ماساژ کمپرس گیاهی آورده شده است:

  • مسکن درد

کمپرس گیاهی یک داروی طبیعی عالی برای کاهش درد و التهاب است. گرما و فشار حاصل از کمپرس به افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده کمک می کند که این امر می تواند باعث کاهش درد و کاهش تورم بدن شما شود. علاوه بر این، گیاهان مورد استفاده در کمپرس دارای خواص ضد درد و ضد التهابی دارند که می تواند تسکین بیشتری را برای بدن ایجاد کنند.

  • آرامش

کمپرس گیاهی فوق العاده آرامش بخش است و می تواند باعث کاهش استرس و تنش در بدن شود. گرما و رایحه درمانی حاصل از کمپرس می تواند به آرامش ذهن و تسکین سیستم عصبی شما کمک کند. این امر می تواند حس آرامش عمیق را در شما تقویت کند.

  • گردش خون بهبود یافته

گرمای کمپرس گیاهی به افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده کمک کرده و باعث بهبود گردش خون در سراسر بدن می شود.

 فواید ماساژ کمپرس گیاهی

  • سم زدایی

گیاهان استفاده شده در کمپرس دارای خواص سم زدایی دارند که می تواند به دفع سموم از بدن کمک کرده و به دنبال آن سلامت کلی بدن را ارتقا داده و سیستم ایمنی را تقویت کند.

  • بهبود سلامت پوست

گیاهان معطر استفاده شده در کمپرس فواید زیادی برای پوست دارند. آن ها می توانند به بهبود ظاهر پوست، کاهش التهاب و ایجاد درخشش پوست کمک کنند. سایر فواید کمپرس گیاهی که می توان به آن اشاره کرد شامل:

  • بهبود سیستم ایمنی و تنفسی
  • کمک به لاغری و سلولیت درمانی
  • کاهش تنش از طریق گرما
  • افزایش انرژی پس از انجام تمرینات سخت ورزشی
  • کاهش سفتی مفاصل
  • آرامش عمیق فیبرهای عضلانی و عصبی
  • پوست را تغذیه و نرم می کند

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم ماساژ کمپرس گیاهی یک روش درمانی قدیمی و منحصر به فرد که به عنوان ماساژ کمپرس گیاهی تایلندی شناخته می شود، اثرات درمانی گرما، گیاهان و ماساژ را با هم ترکیب می کند تا انواع مزایای سلامت جسمی و روانی را ارائه دهد. اکثر افراد، صرف نظر از سن یا وضعیت سلامتی، می توانند از این درمان ملایم و غیر تهاجمی بهره مند شوند. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه فواید ماساژ کمپرس گیاهی بدست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *