ماساژ بارداری

آیا ماساژ در دوران بارداری بی خطر است؟

ماساژ در بارداری یک اصطلاح کلی برای هر نوع ماساژ در طول بارداری یا بعد از زایمان گفته میشود که مراحل مختلفی دارد. ماساژ بارداری معمولا یک ساعت طول می کشد. برخی از پزشکان از میز ماساژ بارداری استفاده می کنند. این میز به گونه ای طراحی شده است که شکم خانم باردار به راحتی در فضای تعبیه شده قرار گیرد. برخی دیگر از بالش های طراحی شده مخصوص به نام بالستر استفاده می کنند تا به راحتی به پهلو بخوابند ، بهترین حالت قرار گیری خانم بارداری به پهلو است.

درست است که به صورت علمی مزایای زیادی برای ماساژ در بارداری ارائه نشده است ولی با این حال ماساژ میتواند به شخص باردار آرامش دهد و از یک سری درد ها ی احتمالی پیشگیری کند. به همین دلیل در ادامه میتوانید با شرکت در دوره های آموزش ماساژ اصفهان ، با آموزش های ماساژ در بارداری آشنا شوید.

ماساژ معده در بارداری

در دوران بارداری بدن دچار افزایش خون چند برابری میشود و همچنین با بزرگ شدن جنین دستگاه های داخلی بدن مانند دستگاه گوارش و… تحت فشار قرار میگیرند. و شاید دیگر نتوانید به راحتی غذاهایی که قبلا میخوردید را هضم کنید. بهترین راه برای راحت شدن از این وضعیت ماساژ شکم است که میتوانید در خانه انجام داد البته اگر آموزش های لازم را دیده باشید.

سه ماهه ی دوم بهترین تایم برای دریافت ماساژ است زیرا در این دوران جنین به اندازه ی کافی رشد کرده است و احتمالا حالت تهوع صبحگاهی شما نیز رفع شده است . .و ممکن است که گرفتگی هایی به سراغ شما آمده باشد . ماساژ در این دوران میتواند به رفع استرس و بهبود گرفتگی عضلات کمر و گردن و … کمک کند . ماساژ میتواند هورمون اپی نفرین که سبب گرفتگی عضلات است را کاهش دهد و باعث آرامش روح و روان شود . و همجنین ماساژ میتواند باعث افزایش کیفیت خواب شود .

ماساژ بارداری

ماساژ سیاتیک در بارداری

سیاتیک یک درد شدید و همراه با سوزش است که می تواند از لگن به پا منتشر شود. این درد ناشی از فشرده شدن عصب سیاتیک است. عصب سیاتیک در زیر رحم قرار دارد. ممکن است با وزن کودک یا با تغییر وضعیت بدن به دلیل برآمدگی شکم شما ، فشرده یا تحریک شود.

درمان سیاتیک :

خبر خوب این که شاید سیاتیک در بارداری بسیار دردناک باشد ولی راه های درمان زیادی دارد که پیشنهاد ما استفاده از ماساژهای تخصصی و حرفه ای است. آموزش ماساژ در بارداری یک حرفه  است که میتوانید در آموزشگاه متین بیوتی به طور کامل آموزش ها را دریافت کنید و بدون استفاده از دارو دردهای خود را کاهش دهید.

ماساژ بارداری

ماساژ کمر در بارداری

کمردرد در بارداری به خصوص بین ماه های پنجم تا هفتم شایع است . بارداری فشار زیادی به این نواحی وارد می کند. که باعث آزار و اذیت خانم باردار میشود ، بنابراین ماساژ میتواند کمک زیادی بکند البته ماساژ درمانگر ها نظرات متفاوتی درباره ماساژ در بارداری دارند. برخی از مطالعات علمی نشان داده‌اند که ماساژ درمانی می‌تواند مزایای زیادی برای خانم باردار به همراه داشته باشد و کمک کند تا دردهای کمر و شکم و… کاهش یابد و خوابی آرام را تجربه کند.

اما آیا ماساژ در دوران بارداری بی خطر است؟

تحقیقات نشان داده است که ماساژ علاوه بر تسکین درد، ماساژ منظم دوران بارداری می تواند به کاهش افسردگی و اضطراب در بارداری کمک کند. ماساژ سوئدی رایج‌ترین و توصیه‌شده‌ترین روش ماساژ بارداری است، زیرا ملایم و آرام‌بخش است

زنان بارداری  که به ماساژ درمانی علاقه دارند باید فقط به ماساژ درمانگرهایی مراجعه کنند که در زمینه تکنیک های ماساژ بارداری آموزش های لازم را دیده اند. شما میتوانید با مراجعه به آموزشگاه ماساژ متین بیوتی اصفهان که یکی از معتبرترین مراکز ماساژ در اصفهان است از این قابلیت استفاده کنید و بهبود کمر درد خود را حاصل کنید .

ماساژ بارداری

ماساژ دادن شکم در بارداری

ماساژ شکم در بارداری چندین فایده دارد: افزایش جریان خون به جفت و رحم که مواد مغذی را به کودک شما می‌رساند. حمایت از هضم خوب و دفع از طریق افزایش جریان خون، که بسیاری از زنان در طول بارداری با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مادر باردار باید  قبل از شروع هر گونه ماساژ یا ماساژ شکم و کمر دوران بارداری، حتما با پزشک خود مشورت کند. تا مطمئن شود که انجام این کار برای او بی خطر است. همچنین، اگر می‌خواهید از کرم های روغنی و مغذی استفاده کنید، از قبل با ماما یا پزشک خود مشورت کنید زیرا استفاده از همه روغن‌ها برای پوست در دوران بارداری بی‌خطر نیست.

با همه اینها بهتر است با دردهای سه ماهه اول کنار بیاید و از ماساژ و داروهای غیر مجاز استفاده نکنید. سه ماهه اول بسیار مرحله حساسی است و بهتر است برنامه استفاده از ماساژ درمانی را در سه ماهه دوم بارداری قرار دهید. در واقع، ماساژ شکم در سه ماهه دوم و سوم بارداری می‌تواند طیف وسیعی از فواید را برای شما و کودکتان به همراه داشته باشد و به تسکین درد ، تقویت، کاهش اضطراب و حتی بهبود خواب کمک کند.

استفاده از دوره های ماساژ درمانی آموزشگاه ماساژ متین بیوتی در اصفهان میتواند به شما در این امر کمک شایانی بکند .

آموزش ماساژ بارداری

آموزشگاه متین بیوتی میتواند آموزش های ماساژ به صورت تخصصی و حرفه ای را به صورت آنلاین و یا حضوری ارائه دهد . با ثبت نام در دوره های آموزشی میتوانید ماساژ درمانگر خود باشید و دردهای ناشی از بارداری را کاهش دهید.

در طول این زمان بارداری که شما دچار تغییرات فیزیکی و احساسی و… میشوید ، ماساژ می‌تواند برای مادر و جنین فواید زیادی داشته باشد. در دوره ماساژ بارداری ما، شما به‌ویژه روی شکم و همچنین سایر قسمت‌های بدن – بازوها و دست‌ها کار خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *