ماساژ درمانی برای واریس

ماساژ تراپی برای درمان و رفع رگ‌ های واریسی

مقدمه

واریس در افراد بالای 30 سال بسیار شایع است، در واقع می توان گفت واریس یک بیماری خوش خیم است. در صورتی که بتوانید تکنیک های ماساژ درمانی را در کلینیک های زیبایی متخصصی که در زمینه ارائه خدمات و آموزش ماساژ اصفهان فعالیت می کنند انجام دهید، می توانید باعث گشاد شدن رگ های خونی و در نتیجه آن افزایش گردش خون بدن خود شوید. این امر اگر ادامه پیدا کند خون اکسیژن و مواد مغذی را برای تغذیه بدن به راحتی حمل کرده و حجم خون پایداری را برای اندام‌ های داخلی بدن فراهم می ‌کند. افرادی که در ادارات کار می کنند با ماهیت نشستن طولانی مدت و کم تحرک بودن، گردش خون در پاهای آن ها محدود است، این امر باعث می شود به وریدها فشار وارد شود. علاوه بر این، پیاده روی طولانی مدت به رگ های پا نیز فشار زیادی وارد می کند. انجام ماساژ توسط یک ماساژور حرفه ای که توانسته است مدرک بین المللی ماساژ اصفهان را اخذ کند، می تواند سفتی، درد یا بی حسی پاها را کاهش دهد. توجه به این نکته الزامی می باشد که ماساژ درمانی نمی تواند به تنهایی باعث درمان رگ ها واریسی شود، با این حال می توان گفت تکنیک های ماساژ درمانی می تواند در کاهش درد و تورم در پاها به افراد کمک بسیار شایانی کند. با توجه به فواید بیشماری که ماساژ برای کمک به درمان بسیاری از بیماری های بدن دارد، امروزه افراد زیادی تمایل دارند تا در این حرفه مشغول به کار شوند. شما عزیزان می توانید با شرکت در کلاس آموزش ماساژ اصفهان و افزایش مهارت و دانش علمی خود در زمینه ماساژ، از این حرفه به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنید. در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با دلایل انجام ماساژ درمانی برای واریس و باید و نبایدهایی که در زمان انجام ماساژ برای رگ های واریس باید به آن دقت کنید، توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ماساژ تراپی برای درمان و رفع رگ‌ های واریسی

دلایل ایجاد واریس در پا چیست؟

واریس در پاها به دلایل مختلفی ایجاد می شود. در حالی که عملکرد دیواره های عروق و دریچه های سیاهرگ ها مختل می شود، فشار خون در سیاهرگ ها افزایش می یابد. این مشکل بارها و بارها تکرار خواهد شد، هر چه زمان طولانی تر این شرایط ادامه پیدا کند، رگ ها بیشتر گشاد می شوند. در برخی موارد، واریس می تواند ناشی از فیستول شریانی وریدی باشد و باعث افزایش ناگهانی فشار وریدی شود، اما میزان بروز آن بسیار کم است.

همچنین واریس در افرادی که چاق هستند، کم تحرک هستند یا افرادی که فیبر و ویتامین کمتری مصرف می کنند و به دلیل افزایش سن در حال پیر شدن هستند، بسیار شایع است.

دلایل ایجاد واریس در پا

ماساژ درمانی برای واریس

ماساژ درمانی عروقی نوعی ماساژ است که روی پاها برای کمک به بهبود گردش خون انجام می شود. در شرایطی که گردش خون بسیار خوب باشد، اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن به سلول ها می رسد و مواد زائد از خون خارج می شوند. ماساژ درمانی برای واریس مانند ماساژهای تخلیه عروقی و لنفاوی که هدف آن ها افزایش گردش خون و بهبود تغذیه بافت است، برای بیماران مبتلا به وریدهای واریسی و نارسایی مزمن وریدی مفید است. روشی که برای تخلیه بهتر لنفاوی استفاده می‌ شود، شامل ضربه‌ های سبک است تا مایع لنفاوی حاوی آب، پروتئین، چربی و گلبول‌ های سفید خون را به رگ ‌های لنفاوی واقع در سراسر بدن منتقل کند. انواع مختلفی از سبک های ماساژ درمانی برای واریس وجود دارد که می تواند برای واریس مفید باشد. از جمله بهترین سبک های ماساژ که توسط مراکز معتبر ماساژ درمانی در اصفهان برای شما اعمال می شود، شامل موارد:

  • ماساژ سوئدی: در این سبک از ماساژ، ماساژ درمانگر از ضربات طولانی و روان برای کمک به افزایش گردش خون و کاهش تورم استفاده می کند. ماساژ سوئدی یک نوع ماساژ ملایم است که می تواند برای کمک به کنترل علائم واریس استفاده شود.
  • ماساژ بافت عمیق: این نوع ماساژ از فشار قوی برای رسیدن به لایه های عمیق تر بافت ماهیچه ای استفاده می کند. ماساژورها از این سبک از ماساژ برای مدیریت درد مرتبط با واریس استفاده می کنند.
  • ماساژ لنفاوی: این نوع ماساژ سیستم لنفاوی را هدف قرار می دهد که نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم ایمنی دارد. ماساژ لنفاوی می تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند و آن را به یک درمان موثر برای رگ های واریسی تبدیل کند.

هنگام دریافت تکنیک های ماساژ درمانی برای واریس، مهم است که به یک ماساژ درمانگری که دارای مدرک فنی و حرفه ای ماساژ اصفهان است و همچنین از تجربه کاری بسیار بالایی برخوردار است، مراجعه کنید. درمانگر باید از اعمال فشار بیش از حد به ناحیه آسیب دیده اجتناب کند، زیرا این کار می تواند باعث ایجاد آسیب به اندام های بدن شود. همچنین مهم است که قبل و بعد از ماساژ به خوبی هیدراته بمانید تا به دفع سموم از بدن خود کمک کنید؛ از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از انجام ماساژ مقدار کافی آب بنوشید.

ماساژ درمانی برای واریس

روغن ماساژ برای واریس

برای افزایش اثر ماساژ می توانید هنگام ماساژ پا از روغن ماساژ یا مرطوب کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید در زمان ماساژ، از فشار دادن مستقیم روی ورید برای محدود کردن آسیب به بافت های اطراف خودداری کنید. از جمله بهترین روغن هایی که در زمان اعمال ماساژ درمانی برای واریس استفاده می شود شامل روغن زیتون، سیاه دانه، سرو، مریم گلی، کندر، بابونه و غیره است. هر کدام از این روغن ها باتوجه به فوایدی که دارند، می توانند تاثیرات مختلفی را بر روی بدن شما بگذارند.

چه کسانی نباید ماساژ درمانی برای رگ های واریس انجام دهند؟

وریدهای واریسی در نتیجه ضعیف شدن یا از کار افتادن دریچه‌ های رگ‌ های فرد ایجاد می ‌شوند. هنگامی که دریچه ‌ها ضعیف می ‌شوند، خون به سمت پایین ورید حرکت می ‌کند و در مناطقی که جاذبه آن را می ‌گیرد، جمع شده و باعث می‌ شود رگ ‌های آن نواحی برآمده و کشیده شوند. در ابتدایی ‌ترین سطح، درمان‌ های آبگرم، به ‌ویژه ماساژ، ممکن است برای افرادی که رگ‌ های واریسی دارند، درد ایجاد کند. همراه با ماساژ، جکوزی و سونا می تواند برای افراد مبتلا به واریس خطرناک باشد، گرمای موجود در هر دو می تواند باعث متورم شدن رگ ها و در نتیجه تجمع خون در داخل شود. به همین دلیل برای افراد مبتلا به واریس بهتر است از برخی از درمان‌ های آبگرم استانداردتر دوری کنند.

ماساژ درمانی برای تمامی افرادی که درگیری بیماری های وریدی هستند، قابل استفاده نمی باشد. آن دسته از افرادی که بیماری واریس در آن ها پیشرفته کرده است، بهتر است ماساژ را انجام ندهند. در شرایطی که ماساژ درمانگر مهارت کافی را نداشته باشد ممکن است با اعمال فشارهای بالا در بدن باعث ترکیدن رگ های ضعیف در بدن شود. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای دریافت خدمات ماساژ به بهترین آموزشگاه ماساژ اصفهان مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

  • ماساژ نباید عمیق یا خاص در ناحیه تحت تاثیر وریدهای واریسی باشد.
  • ماساژ فقط باید ملایم و به سمت قلب باشد.
  • ماساژ باید با یک حرکت دایره ای و مکرر با کف دست انجام شود.
  • اگر ناحیه دردناک باشد، ماساژ منع مصرف دارد.
  • هنگام ماساژ رگ های واریسی از روان کننده هایی مانند روغن ها و کرم ها استفاده کنید.

نتیجه گیری

در بهترین حالت، ماساژ درمانی عروقی می ‌تواند درد، خستگی، تورم و ناراحتی مرتبط با برخی بیماری‌ های ورید را تسکین دهد. با این حال، این اثرات موقتی هستند، به خصوص اگر بیمار فقط ماساژ درمانی دریافت کند. ماساژ ممکن است درد ناشی از واریس را تسکین دهد، اما این بیماری را درمان نمی کند. در بهترین حالت، ماساژ اطراف ناحیه تحت تاثیر واریس باعث می شود بیمار به طور موقت احساس بهتری داشته باشد و تورم و ناراحتی مرتبط با نارسایی مزمن وریدی را تسکین دهد. اگر ناراحتی یا درد ناشی از وریدهای واریسی را تجربه می کنید، مهم است که با ماساژ درمانگر خود این موضوع را در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *