دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت

دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت

پوست بزرگترین اندام بدن است و مانند سایر اندام ها ، سلامت آن تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله سن ، قرار گرفتن در معرض سموم ، هوای سخت ، کمبود مواد مغذی و انتخاب سبک زندگی نامناسب مانند سیگار کشیدن است.معمولا پوست نقاط مختلف بدن بیشتر افراد با افزایش سن  شل می شود.با این حال ، هنگامی که روی صورت است بیشتر برای دیگران قابل توجه است.خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانیم در طول زندگی انجام دهیم تا پوست خود را سالم تر و جوان تر حفظ کنیم.در این مقاله عوامل خطر و دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت بررسی می شود.

دلایل شل شدن پوست

دلایل شل شدن پوست

شلی پوست صورت می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله سن ، ژنتیک ، کاهش شدید وزن ، سیگار کشیدن و قرار گرفتن مزمن در معرض آفتاب ایجاد شود.سفت شدن موقت پوست معمولاً با استفاده از برخی از داروهای طبیعی و محصولات تالگو اصفهان (محصولات مراقبت از پوست) قابل دستیابی است.

شل شدن پوست بدن و صورت در کسانی که مقدار قابل توجهی وزن کم می کنند شایع است.حرکات تکراری صورت ، استرس مزمن بدون کنترل ، اثرات جاذبه زمین و حتی موقعیتی که فرد در آن می خوابد نیز می تواند به سستی پوست صورت کمک کند.

سستی پوست ، الاستین و کلاژن

علت اصلی شلی پوست صورت پیری است.با افزایش سن ، سطح دو پروتئین پیوندی بسیار مهم یعنی الاستین و کلاژن کاهش می یابد.الاستین به پوست کمک می کند تا پس از کشیده شدن به حالت اولیه خود بازگردد.

بافت پوست جوان دارای مقادیر زیادی کلاژن و الاستین است.با این حال ، با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض آفتاب ، سطح هر دو به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

بسیاری از کرم های پوستی و سایر محصولات ادعا می کنند حاوی فیبر کلاژن هستند ، با این حال ، در بسیاری از اینها ، مولکول ها بسیار بزرگ هستند و برای همین نمی توانند از طریق سطح پوست به طور موثر جذب شوند.

شل شدن پوست پس از کاهش وزن

شل شدن پوست پس از کاهش وزن

کاهش وزن اضافی بدن برای همه ما یک انتخاب هوشمندانه است ، با این وجود می تواند باعث ایجاد برخی چالش های ثانویه شود ، از جمله افتادگی و شل شدن پوست صورت و بدن.

توجه داشته باشید که این امر معمولاً وقتی کسی 3 یا 4 کیلو از دست می دهد اتفاق نمی افتد ، بلکه وقتی فرد خیلی سریع مثلا 20 کیلو یا بیشتر از دست می دهد ، اتفاق می افتد.کاهش سریع وزن ، به پوست اجازه نمی دهد تا با تغییرات رخ داده در بدن همراه شود.

برای کسانی که لاغر می شوند ، مصرف مقدار زیادی آب تصفیه شده مهم است.آب یکی از عناصر اصلی در حفظ رطوبت ، قدرت و قابلیت ارتجاعی پوست است.

به طور کلی ، هرچه شخص وزن بیشتری از دست بدهد ، احتمال شل شدن پوست بعد از آن بیشتر می شود.اضافه وزن بیشتر باعث آسیب بیشتر به الیاف کلاژن و الاستین می شود و پوست شما را دچار افتادگی می کند.

راه های جلوگیری از شل شدن پوست صورت

پوست شل با افزایش سن

سن همه چیز را تغییر می دهد.هر چه پیرتر می شویم ، تغییرات پوستی در ما بیشتر ایجاد می شود.با پیر شدن پوست انسان قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و شل تر می شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش آفتاب به طور مزمن به الاستین و فیبرهای کلاژن آسیب می رساند و اغلب آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد می کند.صرف نظر از سن شما ، مهم است که با پوشیدن کلاه یا استفاده از ضد آفتاب فوراور اصفهان ، از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.با این حال ، به هیچ وجه از آفتاب پرهیز نکنید ، زیرا بهترین منبع ویتامین D طبیعی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *