بهترین ماسک جوش

بهترین ماسک برای رفع جوش چیست

داشتن پوستی صاف و شفاف خواسته ی هر آدمی است .اما با وجود آب و هوا نامناسب و مواد غذایی ناسالم که این روزها مصرف میشود پوست و بدن را دچار مشکلات بسیاری میکند. یکی از مشکلاتی که برای پوست به وجود میآید و اکثرا با آن مشکل دارند داشتن جوش های مختلف است. جوش سرسیاه ، جوش سفید و چرکی و… نمونه ای از مشکلات پوستی است که با آن دست و پنجه نرم میکنیم.

راه های مختلفی برای درمان پوست و انواع جوش وجود دارد که یکی از ساده ترین راه ها استفاده از ماسک های مختلف است. هر نوع پوست ، ماسک مخصوص خود را میخواهد برای اینکار ما مقاله تخصصی ارائه نموده ایم که با مطالعه آن میتوانید نوع ماسک مخصوص پوست را بیابید. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

بهترین ماسک جوش

 

ماسک برای رفع جوش سرسیاه

این نوع جوش بر اثر آلودگی ایجاد نمیشود ، پس استفاده ی بیش از حد از ماسک های پوستی نه تنها به خوب شدن آن کمک نمیکند بلکه ممکن است چربی های پوستی را تشدید کند. این نوع جوش را ممکن است که همه نوع پوستی تجربه کند ولی پوست های چرب بیشتر آن را تجربه میکنند . از مناسب ترین ماسک های پوستی میتوان به این نوع ماسک ها اشاره کرد :

  1. ماسک خاک رس
  2. ماسک سفیده ی تخم مرغ
  3. ماسک شیر و عسل
  4. ماسک عسل و دارچین
  5. درمان روزانه ی ماسک سر سیاه با آب
  6. تونر برای کوچک کردن منافذ

اما همانطور که گفته شد نباید از هر ماسکی برای پوست خود استفاده کنید ، اگر پوستی چرب یا خشک دارید باید ماسک مناسب با نوع پوست را استفاده کنید تا دچار مشکلات بیشتری نشوید.  با همه ی این ها استفاده ی روزانه از روتین های پوستی متین بیوتی میتواند بسیار در رفع این مشکل به شما کمک کند.

بهترین ماسک جوش

بهترین ماسک برای جوش سرسیاه بینی

جوش ها نمونه های مختلفی دارند اما جوش های سر سیاه و جوش سفید از بیشترین آکنه های پوستی هستند که بسیار آزار دهنده هستند. جوش های سرسیاه بیشتر بر روی بینی تشکیل میشوند. در واقع جوش های سرسیاه آلودگی های هستند که در منافذ باز پوست بینی به دام افتاده اند. استفاده از ماسک‌های ضد آکنه در روتین مراقبت از پوست خود یک راه عالی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه فعلی است و در عین حال از تشکیل جوش‌های سرسیاه جدید نیز جلوگیری می‌کند.

جوش های سر سیاه بینی مانند جوش های سر سیاه دیگر نقاط بدن باز هم بر اثر آلودگی به وجود نمی آیند ، بلکه بر اثر چربی پوست به وجود می آیند و باز هم استفاده ی بیش از حد از ماسک ها ممکن است پوست را خشک نماید . اگر شما جزو افرادی هستید که بدون آرایش ،  پوستی شفاف و بدون جوش دارید  بسیار خوشبختید . ولی اگر شما هم جوش های سر سیاهی دارید حتما باید از این ماسک ها استفاده کنید تا هرچه سریعتر به پوستی زیبا و شفاف دست پیدا کنید.

بهترین ماسک برای جوش سر سفید

جوش های سرسفید ، آکنه هایی هستند که به صورت برجستگی های کوچک و سفید روی سطح پوست ایجاد میشوند. این نوع جوش ها در واقع موهایی هستند که میخواسته اند از منافذ خارج بشوند ولی چربی های پوستی مانع از آن شده اند . به این چربی ها سبوم میگویند که توسط سبابه ها به صورت یکدست روی پوست پخش میشوند ولی در بعضی از مواقع این چربی ها راه ها و منافذ پوستی را مسدود میکنند و نمی گذارند که موهای زیر پوست خارج بشوند . و بدین سبب است که جوش های سر سفید به وجود می آیند .

استفاده از نمونه های مختلف ماسک خانگی و… میتواند کمک شایانی به شما بکند ولی استفاده  از روتین های پوستی متین بیوتی میتواند تاثیر بیشتری بر شفایت و پاکسازی پوست داشته باشد .

چهار نوع اصلی ماسک صورت عبارتند از ورقه ای، لایه بردار، شستشو و هیدروژل.

ماسک های لایه بردار و آبکشی بیشتر برای پوست های چرب مناسب هستند، در حالی که ماسک های ورقه ای و هیدروژل برای پوست های خشک یا حساس مناسب تر هستند. همانطور که گفته شد ماسک ها برای پوست های مختلف کاربرد دارند پس از هر ماسکی استفاده نکنید. زیرا نه تنها موجب بهبود وضعیت پوست نمیشود بلکه ممکن است مشکلات شدیدتری برای شما به وجود آورد بنابراین بهتر است قبل از استفاده از پزشک متخصص مشورت بگیرید.

بهترین ماسک جوش

ماسک برای جوش زیر پوستی

نام دیگر این  جوش ها اکنه یا جوش کور است . که همه ی انسان ها در طول زندگی ممکن است آن را تجربه کرده باشند . جوش های زیر پوستی به آکنه هایی گفته میشود که در زیر پوست ایجاد میشوند و بعضا ممکن است که دردناک و ملتهب باشند . ممکن است بعضی از اوقات غدد سبوم بیش از حد چربی تولید کنند و این چربی ها با سلول های مرده ی پوست ترکیب میشوند و سبب به وجود آمدن جوش های زیر پوستی میشوند . این نوع جوش ها عمدتا قابل دیدن نمی باشند ولی اغلب به صورت توده هایی دردناک قابل لمس هستند . در اینجا به چند نمونه از ماسک هایی اشاره میکنیم که ممکن است استفاده از آن ها سبب رفع این مشکل شود :

  1. ماسک چایی سبز
  2. ماسک طبیعی
  3. ماسک عسل
  4. روغن درخت چایی
  5. ماسک آلوئه ورا
  6. ماسک سرکه سیب
  7. ماسک دارچین

اما استفاده از روتین های پوستی متین بیوتی یکی از موثرترین راه حل های موجود است. برای استفاده از محصولات متین بیوتی با مشاوران ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *